Poveste…

Am evadat puțin în lumea poveștilor, și nu știu în ce moment, dar mi-am amintit de Păcală și Tîndală, așa că am decis să fac un vox. 

Mihaela Iovu: M-au învățat să văd partea pozitivă a lucrurilor și să gîndesc diferit față de ceilalți.

Felicia Plămădeală: Poveștile în general m-au învățat să gândesc creativ. Păcală și Tindală ajută copii să facă unele concluzii și să realizeze, că minciuna nu aduce la nimic bun. Deci, pentru mine a fost o istorioară hazlie, dar care mi-a rămas în memorie ca o lecție că nu trebuie să păcălesc, căci tot ce faci ți se reîntoarce inevitabil.

Ion Postica: Îmi aduc aminte cum le citeam dintr-o carte veche și se citea foarte ușor, o citeam în doi, eu și sora mea. Aoleu ce rîsete se auzeau de la noi din cameră. Mereu autorul dîndu-ne o lecție de viața,  să nu procedăm ca ei, să fim mai corecți! Păcală și Tândală vor rămîne în inima noastră!

Alexandra Bogomazova: Fiind copil des am întâlnit aceste personaje mai ales la lecții de limbă română, în cărțile lui Spiridon Vangheli.  Aceste personaje au demonstrat în sinea lor, prostia, simțul umorului, păcăleala cât și viceversele lor. Am cunoscut prin intermediul lor viața la țară și gospodăritul.

Doina Spînu: Să mă fi întrebat cum ma influențat Atlasul lui Senelnikov, cu siguranța îți răspundeam mai repede, dar în cazul lui Păcală și Tîndală.. sînt nevoită întîi să ajung imaginar în perioada copilăriei, atunci cînd părinți îmi povesteau înflăcărați perepețiile celor doi.. și îmi amintesc clar cum ei îmi spuneau, că ei sunt modelul a cum nu trebuie de facut.. Păcală este modelul omului mincinos, pe cînd tîndală-moldelul celui nemulțumit, mereu în cautarea unei vieți mai bune ratînd, de fapt, multe ocazii de a se îmbogați cu adevarat. Îmi amintesc un moment cînd el a plecat din sat, deoarece nu-i placea gustul apei, deci cei doi m-au învățat să fiu sinceră, să nu sar mai sus decît îmi este capul, dar totodata m-au motivat, să îmi împlinesc mereu visele și să gîndesc înainte de a face ceva.

 

 

Acest articol a fost publicat în emoții. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu